lfk-ryttarna

Alla inlägg under mars 2011

Av lfk-ryttarna - 31 mars 2011 20:36

Sk antagligen handla något av det här när jag ska till hööks på lördag. Måste ju bara ha ett vitt schabrak till Mattie i sommar, annars så kommer vi att bli helt bruna eller så kommar han att ha ridskolans schabrak, och jag mina blåa byxor. Vitt passar ju tilll allt också   


Antagligen så kommer dessa saker att finnas i min garderob på lördag:

   


Hoppas dock att jag hittar detta schabrak i Linköpings Hööksbutik:

 

 

 

                                                  
    //Hanna


Av lfk-ryttarna - 29 mars 2011 20:47

Jag tycker att det är helt okej att rida med spö. Det gör jag själv och jag står för det. Bara för att man har ett spö i handen så brtyder det inte att man piskar hästen för minsta fel den gör, utan man använder spöet i nödfall.



Jag anser att man ska använda spöet när hästen, inte längre lyssnar på skänkeln. Visst så kan det vara ryttarens fel, att man har suttit och hamrat för mycket på hästen. Men om det är som så att hästen bara struntar i ryttarens skänklar, så kan man mycket väl läga till spöet på halsen, eller på baken för att få hästen att vakna. Men ett spö ska ALDRIG användas som bestraffning! Tänk på att ett spö behöver inte betyda att man är en elak ryttare, utan har bara en "extraskänkel" till hjälp. Dock så gör spöet att man får en dåligare handhållning när man rider.


                                                  
            //Hanna


    

Av lfk-ryttarna - 29 mars 2011 17:18

hejsan, jag har inte bloggat på evigheter och jag är ledsen för det! :(

men nu ska jag försöka göra ett låååååångt inlägg :) yay ! :D

idag har jag varit på stan med mami och köpt massa grejer, har skuldkänslor för vad det kostade, över 1000 spänn ! :/ och så ska vi ju åka till egypten på lördag, herregud vad jag känner mig bortskämd... :(

Men å andra sidan så går jag nästan aldrig på stan, men jag får vara extra trevlig denna vecka och laga mat och så... :/

Det ska bli skujt kul i sommar med hanna och Leo ! så underbart...


tjaaarrråååå !


                                           //Laraaa♥

Av lfk-ryttarna - 29 mars 2011 16:54

Vill verkligen, verkligen, verkligen ha detta schabrak! I   it, so give it to me please. Kostar ca 200 kr, ska jag slå till eller vad? Har köpt ett träns ganska nyss dock men come om, 200 kr är inte supermycket för ett schabrak. Men det gäller ju att ha råd till sommarhästen sedan oxå. Tips på hur jag ska göra, åka till hööks och köpa det eller?


                             //Hanna

Av lfk-ryttarna - 29 mars 2011 08:53

Usch, har travprov imorrn på hästens delar och selens delar och tja, lite allt möjligt faktiskt. Hoppas att det går bra! Men höjdpunkten imorrn blir ju såklart om jag får sitta lite på Facen och trava på honom. Sjukt kul ska det bli. Ha det bra!


                                             //Hanna

Av lfk-ryttarna - 28 mars 2011 19:39

Hoppade idag, hade Picasso, det gick super!     Han var jätteduktig men lite lat ibland ock lyssnade inte riktigt på mina hjälper. Men det var jättekul och han hoppade superbra. Tack för idag gubben   


                                                  
            //Hanna

Av lfk-ryttarna - 27 mars 2011 12:10

Bara för att jag har lite idetorka så för ni se lite bilder från våren 2010. Jag sitter på lilla Tequila, visst är hon söt!?


     

                                               //Hanna

Av lfk-ryttarna - 27 mars 2011 08:55

                                      Dagens vill ha!


Ge mig ett vitt tävlingsschabrak nu tack    Gillar det här väldigt mkt.


 //Hanna   

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards