lfk-ryttarna

Alla inlägg under mars 2012

Av lfk-ryttarna - 30 mars 2012 19:50

Inte ska man väl räcka ut tungan till den som håller på att rykta en!? Det tycker Picasso att man ska, för det gör han jämt. Jag vet inte varför han gör det, för det kan väl inte vara skönt att vädra tungan, eller?

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 27 mars 2012 19:10

Här kommer också min utvärdering av ridpasset. Jag fick rida min Mascotplutt. Hela passet var lite segt, han var inte riktigt fram till bettet. Skänkelvikningarna gick dåligt på böjt spår men väldigt bra på rakt spår. Han har så himla lätt för att förböja sig. Det positiva med passet var att han hade en riktigt mysig galopp. Lite stötig ibland men ibland så lossnade det och det kändes jättehärligt!

Ridövningen:

 


 

//Hanna

 
Av lfk-ryttarna - 27 mars 2012 18:51

Red Benji igår, det var länge sedan jag hade honom. Skänkelvikning var på schemat, både på rakt och böjt spår. Det gick fint på rakt spår men på böjt gick det inte lika bra. När vi galopperade på slutet så började han bocka och studsa lite. Det var ett helt okej ridpass ^^

  /Lara


Av lfk-ryttarna - 25 mars 2012 17:02

Jag var inne på Hippotiques sida och kollade runt lite. Då så fick jag se att Uffe (Ulf) som har vart ridlärare i stallet är deras testpanel. Det var ett kul sammanträffande (även om man kanske inte kan säga att det är ett sammanträffande). Jag saknar att rida för honom, han var otroligt rolig och hittade på en del lite knäppa saker.

 

Källa: http://www.hippotique.se/

//Hanna


Av lfk-ryttarna - 23 mars 2012 17:53

Idag fick Maja ett ordentligt vårbad. Det behövdes verkligen! Hon blev så ren och fin så man kan knappt tro att det är samma häst. Jag tror hon tyckte att det var ganska skönt, solen låg på så det blev ganska så varmt där vi stog.

 

Maja står och solar sig.

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 22 mars 2012 17:34

   

Jacka - Lindex, Tröja - Ginatricot, Byxor - Cubus, Skor - Converse

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 22 mars 2012 10:15

 

/LFK-Ryttarna

Av lfk-ryttarna - 21 mars 2012 17:06

Här kommer då bättre bilder på Woody och Blacky, de nya ponnierna i stallet.

   

//Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards