lfk-ryttarna

Alla inlägg under februari 2012

Av lfk-ryttarna - 28 februari 2012 18:11

Förlåt för att det inte blev något bloggande igår. Men tiden räckte inte till. Lara skulle ha bloggat men det struntade hon i tydligen :( Haha, nej jag kan ju inte bestämma över henne.


I vilket fall så red jag min lille snutteponke Mascot igår. Han var piggelin då också. Det var halvhalter som stod på schemat, och det gick jättebra. Dock så kickade han väldigt mycket i galoppen, men det var väl bara bra egentligen. Då märkte jag att han fick jobba lite.


 

snutte

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 26 februari 2012 20:07

Kollade på Ponnyakuten nu ikväll, antar att flera av alla hästtjejer därute också gjorde det. Lite avundsjuk vart man ju, de fick ju träna för Roffe. Det skulle man själv gärna vilja göra. Men det kommer nog inte att hända   

 

Ett tips är att kolla in tränarnas tips på svtplay. De brukar vara jättebra!

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 25 februari 2012 19:17

Idag så tog jag tag och putsade Mascot och Picassos träns. Jag visste att de var smutsiga, men inte så smutsiga! Det kändes nästan lite pinsamt att jag inte har putsat dem tidigare. Men nu ska jag verkligen försöka putsa dem varje vecka. Jag tänkte ta före- och efterbilder men jag glömde att ta efterbilder :( Men ni kan ju få se hur det sg ut före i allafall ^^

   

Majas leriga ben blev det också en bild på

 


//Hanna

Av lfk-ryttarna - 24 februari 2012 21:23

Kom hem vid halv sju efter två och en halv timme mys i stallet. Det blev en storrykt av Mascot, en ordentlig rykt av Picasso och mest mys med Maja. Dock var alla hästarnas ben superleriga eftersom att det är lervälling i hagarna nu. Det dammade rätt så rejält av all lera som borstades bort, så man stod bokstavligt talat i ett dammoln. Inte det mysigaste precis   

Maja, Olivia och Fille på bild

    

     

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 24 februari 2012 12:45

Bara för att fortsätta med minnen litegrann. Kommer ni ihåg våra headrar vi har haft genom den tiden vi har haft bloggen? Det gör jag i allafall. Det är ju så man skrattar på sig!

Vår första header, jag minns att jag var väldigt nöjd med den:

 


 


 


 


 


//Hanna

Av lfk-ryttarna - 24 februari 2012 09:46

Klickade runt lite bland mina hästbilder och hittade några som var väldigt fina. De första två bilderna är från 2010 och de sista två från 2011.

       

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 23 februari 2012 10:58

Idag händer det inte så mycket, ingentig alls faktiskt. Ska väl kanske kolla på en kompis som rider men det är det enda. Vi får väl se vad jag hittar på ^^

 

Liten Hanna på Mascot för jättelänge sedan ^^

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 22 februari 2012 16:56

Åhh, snart är det dags för Göteborg Horse Show! Själv ska jag inte dit tyvärr, men jag ska förlja det på TV:n. För det sänds väl på TV:n?

//Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards