lfk-ryttarna

Alla inlägg under februari 2012

Av lfk-ryttarna - 17 februari 2012 20:19

En vårig och färgglad outfit från Hööks:

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 13 februari 2012 21:03

Idag så red jag Benji, i framridningen var han jättefin, lite väl pigg kanske. I själva hoppningen så gick det inte lika bra, han tyckte att det var lite för roligt så det blev lite konstigt. Han bockade en hel del både före, efter och mellan hindren. Efter varje hinder skulle vi göra en volt. Volterna efter de första två hindrena gick bra, men efter det tredje hindret så fick han fnatt. Bokstavligen. Han bockade så sjukt mycket så jag höll på att åka av några gånger. Men jag klarade hela lektionen utan att åka av, dock trodde alla att jag skulle göra det en gång, men jag kände inte det. Men men , det var ett bra pass :)

 

Lite lagom charmig bild på Benji :)

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 11 februari 2012 21:25

Åh, jag är så otroligt tävlingssugen just nu, vill tävla! Jag blev väldigt inspirerad av dressyrponnysarna idag (tävling i stallet), de var otroligt välputsade. Plötsligt så kände jag mig "ful" när jag tävlar. Men nästa dressyrtävling, då tusan satsar vi stort!

     


//Hanna


Av lfk-ryttarna - 9 februari 2012 18:26

I lördags tog jag mig i kragen och putsade av ridstövlarna, det behövdes! Här kommer före och efterbilder!

Före:

 


När jag torkat av stöveln med fuktig trasa:

 


Färdigputsad:

 


//Hanna

Av lfk-ryttarna - 8 februari 2012 16:30

Jag knåpade ihop en outfit som jag tyckte blev ganska så snygg ;)

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 7 februari 2012 21:46

Maja fick åka till vetrinären idag, hon blir inte bättre i ballen :( Hoppas att det inte är något allvarligt men jag tror inte det. Så änsålänge ska hon fortsätta att skrittas ett tag varje dag.

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 7 februari 2012 21:32

Igår så red jag Lemon. Det var jättelänge sedan jag red henne men det kändes bra från början. Jag jobbade mycket med ställa, böja, forma, flytta in och ut rumpan litegrann. Mest för att få henne smidig i kroppen men även så att hon skulle lyssna på mig. Hon var jätteduktig, inget krångel någonstans. Hon gick jättefint över bommarna, sträckte ut halsen ordentligt. Lite svårt att förklara, men det gick super i allafall   


 

Lemon


//Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards