lfk-ryttarna

Alla inlägg under april 2012

Av lfk-ryttarna - 30 april 2012 20:20

Idag på ridningen så var vi bara fyra stycken, det kan bero på att det är valborgsmässoafton. Jag valde näst sist av oss fyra och jag fick Inez. Från början var jag ganska nöjd med mitt val men när vi började med skänkelvikningar som var lektionens fokus fick jag bara ostbågar av hästen hela tiden. Hon ville inte vara det minsta hjälpsam och jag har svårt för skänkelvikningar, ingen bra kombination...

 

//Hanna 


Av lfk-ryttarna - 30 april 2012 15:22

Det blev inte så mycket som jag tänkt mig från Hööks idag. Inget av det faktiskt. Pikén fanns inte i min storlek så det var lite synd. Jag kollade även på borstarna som jag bloggat om tidigare men de var ganska sträva, de levde inte upp till mina förväntningar i allafall. Och så kunde jag inte bestämma mig för vilken grimma så jag valde att inte köpa någon. Men trots det så kom jag hem med en supermysig borste i tagel för 71:- Det var precis det jag egentligen letade efter, så nu hoppas jag verkligen att den ger glans och tar bort damm som den ska göra^^

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 29 april 2012 20:23

Jag sitter och funderar på om jag ska slå till på en lädergrimma eller en rosa discogrimma. Om jag tar en i läder så vet jag inte vilken färg jag ska välja, brun eller svart. Brunt är ju så snyggt men svart går ju att ha på alla hästar. Men samtidigt vill jag väldigt gärna ha en rosa discogrimma. Mascot skulle klä super i den, plus att med den så gör det inte så mycket om den går sönder eller blir skitig. Lädergrimman får man ju vara lite mer försiktig med även om den inte är superdyr direkt^^

Vad tycker ni, läder eller disco?

 

//Hanna 


Av lfk-ryttarna - 29 april 2012 10:33

Det här är bara för läckert och stilrent enligt mig. Denna outfit ska jag bära innan året är slut^^

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 28 april 2012 17:37

Kom ganska nyss hem från stallet, Maja var söt som alltid. Dock så var hon väldigt svettig efter att Lisa hade ridit henne, undrar vad det kan bero på? Inte för att Lisa skulle ha ridit som en tok inte, Maja är ju under igångsättning efter att ha stått i ungefär en månad. Så man förstår ju om det blir lite jobbigt för henne. Hon har ju blivit en sån tjockis också^^

 

Bjuder på en sån där fin mobilbild^^

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 27 april 2012 06:34

Nu på morgonen så skapade jag en solgul outfit som skulle vara jättefin att ha nu i vår.

 

Vad tycker ni? ^^

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 23 april 2012 21:15

Idag så vart det lite rörigt med allt som hade med stallet att göra. Först när jag kom så var Maja inte i sin box så då blev jag lite irriterad. Hon blev ju riden just då fastän hon skulle ridas vid tre och jag kom vid halv fem -.- Men sedan så gick gruppens teorilektion bra. Efter den så skulle jag ta hand om Maja men då var hon ute i hagen och i stallet var det fullt i alla gångar så ja, vi fick vänta helt enkelt. När hon står i gången så inser man att man har liiite att göra. Hästen är nämligen kladdig av lera från knäna/haserna och neråt. Skoj!

//Hanna 

    

Av lfk-ryttarna - 22 april 2012 20:11

Nu börjar helgen lida mot sitt slut och en ny jobbig skolvecka börjar. Idag så har jag träffat Ebba och vi har bakat till teorin imorrn. Det blev en improviserad chokladkaka^^ Jag hoppas verkligen att många kommer på teorin imorrn för tyvärr är det vanligt att folk brukar strunta i det. Det tycker jag är lite dålig stil faktiskt. Förutom den vanliga teorilektionen så kommer det lite gäster till stallet under veckan. Imorrn så tror jag att det skulle komma några tävlingryttare som skulle hoppa våra lektionshästar. Roligt!

       

 

Ska de hoppa Mascot eller kanske Contesse? Ingen av dem tror jag, men vi får se^^

//Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards