lfk-ryttarna

Alla inlägg under april 2011

Av lfk-ryttarna - 30 april 2011 21:19

Jag har varit på majbrasa idag, för andra gången i mitt liv! Men dock så var den ganska tidigt, men det var ändå väldigt mäktigt att se på.


           


                                

Av lfk-ryttarna - 30 april 2011 17:10

Tja!

Har inte bloggat på ett tag nu, men ska berätta om min dag.

Idag så var jag knatteledare, det är jättekul med alla små ungar som får skritta runt på ponnysarna och så får de trava lite i slutet. Idag fick jag leda Pepsi, stallets bästa (enligt mig) nybörjarponny.


Jag kan även avslöja att Lara och jag kanske ska tävla snart. Hoppas att det går bra!


Och jag lovar att jag ska uppdatera MASSOR imorrn.


                                   


                                                  
 

Av lfk-ryttarna - 26 april 2011 18:47

Idag var jag hemma från skolan för jag hade ont i magen :'c

men jag mådde bättre på eftermiddagen så jag gick till juniorerna och träffade elin, har saknat henne så :)


men imorgon ska jag väl till skolan iallafall :)

Guuuuuuud vad jag är sämst på att updatera ! :o måste verkligen skärpa mig !


         


några bilder på mig själv och nåra på leo och på leo och mig :) ♥




 


Av lfk-ryttarna - 26 april 2011 09:45

Nu börjar skolan igen efter ett superhärlig påsklov. Men som tur är så har man ju sovmorgon till 09.45, dvs att jag är i skolan nu.


När jag kommer hem sedan så ska jag bara slappa och kanske plugga lite, för jag tror att vi skulle ha matteprov i veckan. Men jag är inte riktigt säker...


Men ha det bra allesammans, fler inlägg kommer i eftermiddag/ikväll.


                                   

Av lfk-ryttarna - 25 april 2011 12:22

Nu har mamma och jag precis kommit hem från Björkö. Det var ett jättefint ställe, verkligen jättefint! Har inte så mycket mer att säga så här kommer de utlovade bilderna:


  En av hagarna med utsikt mot vattnet.

   Fler hagar :)

  

   

  Paddocken som jag uppskattade var 20x40m.

    

    Och eftersom att det är en 4H gård så har de ju inte bara hästar utan många andra djur. Det kommer att bli super, eller vad tror ni?


                                    

Av lfk-ryttarna - 24 april 2011 19:39

                                   


Jag hissar denna glansspray! Jag tycker att den är jättebra, den ger hästen (speciellt mörkbruna hästar) lite glans och är väldigt effektiv när man vill att hästen ska vara fin och man inte vill stå och rykta i flera timmar. En liten diss får den dock för att den tar slut ganska fort :(


                                      



                                  

Av lfk-ryttarna - 24 april 2011 19:19

Imorgon så åker mamma och jag till Björkö för att kolla in stället. Ingen av oss vet hur man hittar men jag hoppas att det löser sig. Av de bilder jag sett verkar det vara jättefint, hagarna ligger vid vattnet och det finns flera fält man kan galoppera på. Det verkar vara ett helnajs ställe, hoppas att det är bra i verkligheten också. bilder kommer imorrn :)


                                 

Av lfk-ryttarna - 24 april 2011 16:08

 Här kommer ett gäng härliga vårbilder på fåglarna i en liten sjö som ligger i Tinnerö. Vet dock inte vad sjön heter men jag tror inte att ni bryr er, eller?


                         Och duktig som jag är så sitter jag ju självklart på en sten och tar en del av bilderna. Jag stoppar ner kameran i väskan, och glömmer att sänga den så när jag funderar på hur jag ska ta mig ner från stenen så fallen kameran ur väskan och landar i en liten vattenpöl. Lyckat Hanna! Men som tur är så kunde min älskade mamma laga kameran. Det enda som är kvar av olyckan är lite vatten/luftbubblor innanför skärmglaset och att endel knappar är lite tröga.

Stort ♥ till min mamma!



                             






  


  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards