lfk-ryttarna

Alla inlägg under april 2011

Av lfk-ryttarna - 18 april 2011 10:57

Såhär ser min vecka ut på ett ungefär:


Måndag: Ridning, markarbete

Tisdag: Fotodag, ska ha de nya tränset på Mascot :)

Onsdag: Ska kanske va med Ebba

Torsdag: Va med Becca

Fredag: -

Lördag: -

Söndag: -

Måndag: -


Ja, som ni ser så har jag ganska mycket på gång under lovet, men de sista fyra dagarna så händer det inget, vi får se vad jag ska göra då. Men jag kommer nog ta mycket bilder eftersom att min kamera har kommit tillbaka och nu är det ju vår ute så allt blommar ju :) 

Av lfk-ryttarna - 18 april 2011 10:42

Mattie måse ju ha något typ av flugskydd i sommar och jag litar inte riktigt på någon antiflugspray så jag undrar, vad tycker ni passar? En flughuva eller ett flugpannband?

 

eller


 


Själv är jag nog mest för huvan då jag vet att den är ganska bra, men pannbandet är mycket billigare och jag vet också att det är bra, dock så måste man ha grimma på pollen om man ska ha pannbandet. Men jag vet inte riktigt, vad tycker ni?


                                                  
            //Hanna

Av lfk-ryttarna - 17 april 2011 19:41

Idag så var jag och följde en travhäst när den värmde upp och skulle tävla. Hästen heter Crazy In Love och är en mörkbrun hingst på sju år. Han var helt kolugn i stallet trots att det där var ganska livfullt. Här kommer det bilder, vissa är lite små men det var för att jag behövde beskära dem.


 

Här har han precis värmts från banan.


       

Han testkörs av kusken Claes Svensson.


       

I loppet slutade han som trea, duktig kille! O.B.S att loppet var på 3500m, d.v.s tre och ett halvt varv. Långt!


                                                  
         //Hanna


Av lfk-ryttarna - 17 april 2011 12:37

Här kommer det lite färska vårbilder på kaninerna. Varsågoda:


                 

Nu ska jag snart till travet och vara med "bakom kulisserna", d.v.s hur de gör iordning och värmer en häst som ska ut och springa lopp. Hästen jag ska följa heter: Crazy in love. Bilder kommer senare ikväll :)

 

                                                  
                 //Hanna

                     

Av lfk-ryttarna - 16 april 2011 19:16

Jag var ju på stan i torsdags då det var 25% på hela köpet på Kappahl. Köpte det här då:


   

Jag tyckte att dem var somriga och jag vill ha massor av linnen, de är så sjukt sköna. Jag köpte också ett svart-vitt randigt och en munktröja på Cubus. Jag är väldigt nöjd med det :)

Jag har ju även varit på Hööks idag (igen) med mamma. Jag behövde en ny ridtröja och nu har jag funnit de rätta:


 

Denna tröja behövde jag mest, den är en sådan som andas. Det är jättebra, har haft en sådan grå.

 

 

Men självklart blev jag förälskad i denna <3


                                                  
//Hanna

Av lfk-ryttarna - 15 april 2011 21:03

Tittar just nu på talang. Vilka människor det finns alltså! En del är jättebra, andra är helt galna. Lägga sig på glas och ha en spikmatta med en människa ovanpå en, eller jonglera med yxor. Men det finns chamiga också, en alkoholmissbrukare (?) eller något sådant var det, berörde alla jättemycket, även mig.



                                             Ha det bra //Hanna

Av lfk-ryttarna - 14 april 2011 19:37

Har shoppat lite idag. Kommer bilder senare ikväll eller imorrn. Jag kan även avslöja att under påsklovet kommer det att dyka upp en ny header :)



                                           //Hanna

Av lfk-ryttarna - 13 april 2011 20:44

Idag så var det ingen travkurs, trist :( Det kändes väldigt "tomt" att inte ha något att göra idag. Men det som är bra är att vi inte har några prov/förhör denna vecka så det är helt slappt nu. Och nästa vecka blir det påsklov! Det ska bli väldigt skönt. Hoppas att alla har det lika bra som jag.


                                                  
    //Hanna 

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards