lfk-ryttarna

Alla inlägg den 2 april 2011

Av lfk-ryttarna - 2 april 2011 08:41

Nu har jag bloggbehov, om man kan säga så? Men jag kommer på massa nya grejer hela tiden så här kommer en till sak:


                       


Jag surfade runt lite på webben och hittade massor snygga schabrak. Så ett av dem fick utses till Dagens Schabrak. Och idag blev det dethär:


                 




                                       //Hanna

Av lfk-ryttarna - 2 april 2011 07:35

                       


Jag tänkte börja med en ny grej som jag kallar Veckans häst. Varje vecka får en häst en text om sig här i bloggen. Det kan vara vilken häst som helst, en kändispolle eller en helt vanlig ridskolehäst. Dock så kommer jag bara skriva om andra hästar, d.v.s Mascot eller Leo kommer inte att bli skrivna om p.g.a att de får ju ändå så mycket uppmärksamhet i bloggen. Så denna vecka vill jag presentera min första favorithäst och den första storhästen jag red, nämligen...

                                                  ...Ville.

 

Ville var gammal redan när jag började på ridskolan. Men han höll i sig ett bra tag, ungefär fyra år. Men då började han bli ordentligt trött, så tillslut fick han somna in på grund av hans ålder och för att han hade varit halt en period.


Ville var den perfekta nybörjarhästen, han gjorde aldrig någonting dumt. Många ansåg honom nog som lite tråkig, men för små nybörjare som jag var det perfekt. Han var en riktig "guldgruva" om man ville lära sig dressyr, han gjorde alltid sitt bästa. Han hade ett hjärta av rent guld.


Tyvärr har jag ingen bild på honom men hoppas att ni uppskattade detta inägg och att ni vill att jag ska skriva mer om oika hästar :)


                                                  

   //Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards