lfk-ryttarna

Alla inlägg under mars 2012

Av lfk-ryttarna - 21 mars 2012 16:00

//Hanna

  
Av lfk-ryttarna - 21 mars 2012 13:15

Jag kom hem tio i tolv idag, skönt! Lärarna har klasskonferanser nu på eftermiddagen så vi fick sluta vi d halv tolv. Somsagt så är jag hemkommen nu och har kollat igenom den nya häst och ryttare som kom idag. Det stog inte så mycket intressant i den... Och just det, det blev inte att åka till hööks idag. Jag struntar i dressyrschabraket, jag kör med mitt vita hoppschabrak istället. Det är bara kul att vara lite udda ;)

 

Lite gymnastik sådär på hästryggen innan tävling ;)  

Av lfk-ryttarna - 20 mars 2012 19:48

Igår så red jag fina Dior! Hon är verkligen underbar att rida, dock så var hon ganska pepp på att hoppa så det blev kanske en aning okontrollerat ett tag. Men hon hoppade jättefint och lyssnade på mig när jag tog tillbaka henne.

Såhär såg övningen ut:

De svarta strecken är bommar, men det listade ni kanske ut. De vågräta bommarna lår på a och c volten. Sedan så var det en serie som bestod av bom på sockerbit, hinder på 50-60 och sedan bom på sockerbit igen. Det var en riktigt rolig övning!

   

Jag och Dior på stallelevskursen.

 

//Hanna


Av lfk-ryttarna - 19 mars 2012 20:32

Hej! Dagens ridpass gick sådär, jag hade Inez. I framridningen kändes hon rätt lugn, lite virrig i galoppen som vanligt men överlag kändes det bra. När vi började hoppa kändes det inte bra alls, Hanna kommer nog visa hur vi red, men man skulle hoppa först ett minihinder, sen ett mellanhögt och tillsist ett mini till. 2 galoppsprång emellan. Först skulle man göra en stor volt vid C och sen svänga in på kort ansats på hindrena, så fort vi hade hoppat första mini började hon dra som fan! Jag tappade nästan all kontroll men när vi hade hoppat det "stora" så kunde jag få lite kontroll iallafall. Efter att man hoppat hindrena skulle man göra en volt vid A. Vid andra volten tappade vi båda fokus och hon bara drog på. När vi gjort övningen några gånger i båda varven hände det omöjliga, Inez sadelgjord gick sönder! Efter det blev det barbackahoppning, när Magnus sa att jag skulle hoppa ändå började jag protestera, men till slut fattade jag att det var omöjligt. Så jag hoppade upp, hämtade andan och började galoppera, volten gick bra men till hindrena hade jag ingen kontroll alls! Jag fokuserade mest på att hålla mig kvar, haha! Efter det ville jag inte rida mer alls men då skulle jag göra det en gång till, denna gång hade jag henne under kontroll. Jag känner att ridningen gör mig modigare och starkare som person. Det känns bra och jag börjar fokusera och njuta av det, livet leker!

 

/Lara

Bloppis-annons
Av lfk-ryttarna - 18 mars 2012 18:39

Eftersom att mitt huvud växer mer och mer av kunskap har nu min kära hjälm blivit för liten. Den är använd i ungefär ett år men är i mycket fint skick! Den har inte tagit hårda smällar eller liknande. Hjälmen är från Sharpman av märket Euro Lite. Den är i storlek 58 men är ganska liten i storleken så jag skulle säga att den kan jämföra med en 56-57.


 

//Hanna


Djur & tillbehör, Säljes - Linköping (Östergötlands län)
Pris:    300:-
 
Av lfk-ryttarna - 18 mars 2012 08:00

Idag blir det att sköta tiden på hopptävlingarna i stallet. Jag tycker att det är riktigt roligt att hjälpa till med tävlingarna. Dels så får man se alla ekipage från en bra vinkel och dels så får man höra ett och annat ;) Dock så ska jag sitta till klockan tolv, men det är bara kul. Jag har ju erbjudit mig.

                  

Bilder från hopptävlingen i somras.

//Hanna

Rea

Av lfk-ryttarna - 17 mars 2012 19:48

Nu har Hööks 20% rea på alla schabrak. Jag är ganska så sugen på att ha ett vitt dressyrschabrak men frågan är den om det är värt pengarna? Ordinarie pris är 199:- och med 20% rea kostar det ungefär 150:-.

 

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 16 mars 2012 18:54

Det har kommit två nya ponnysar till stallet, de kom i onsdags. Jätteroligt med nya ponnyer tycker jag!

 

Dålig mobilbild på en av dem ;) Bättre bilder kommer förhoppningsvis senare!

//Hanna

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards