lfk-ryttarna

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av lfk-ryttarna - 9 maj 2011 21:12

Idag så var det två timmars uteritt, härligt! För vi får bara rida ut en eller två gånger på vårterminen så det är jättekul att få rida ut. Och det bästa av allt, jag fick min Mascotplutt!


På själva ridturen var han jätteduktig, han skyggade lite en gång för något, jag vet inte vad. Och en gång galopperade han ner i ett grunt dike. Knashäst, och det sista var väl kanske lite mitt fel, men ändå x)


Vi fick också rida fritt i en kvart på en äng. Då tränade jag lite dressyr, men det gick dåligt. När jag gör framdelsvändningar så snurrar han mest med frambenen, och om jag driver på så går han bara framåt. Inte bra :( Men skänkelvikningarna gick bättre, där lyssnade han och arbetade lite. Men sedan så lekte vi bara. Jag lät honom galoppera lite på ängen, det uppskattades! Och sedan när jag skrittade av honom så kände jag hur han njöt.


Har tyvärr inga bilder, mamma skulle fota men hennes jobb kom imellan, det var synd :(


                                 

Av lfk-ryttarna - 9 maj 2011 20:27

Shena :) Idag har jag ridit igen i Hannas grupp. Det var 2 timmars utstyrt och jag hade benji :s men efter 1 h så bytte jag och Ebba Hellman häst, så sen hade jag kermit. Då gick det bättre. Ni undrar säkert varför jag bytte häst med Ebba, det var för att benji drog som ett as... Riktigt ont i händerna har jag nu.. Jag har vart sjuk hela helgen , trodde jag var bättre idag, därför red jag, Men nu har jag ont igen ;(Ha det jättebra <3jag är inne på iphonen så jag kan inte ladda upp "loggan" :( //Lara <3

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards