lfk-ryttarna

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av lfk-ryttarna - 13 juni 2011 19:47

Idag så red jag min Mascotplutt♥ Han var jätteduktig men börjar bli lite trött nu precis innan betet. Här har jag skissat upp övningen:

  Över de fyra travbommarna var han OK. Han saknade bjudningen och hade ingen benaktivitet. Likaså över det lilla krysset, han bjöd ingenting utan bara klampade på.


Över galoppbommarna så kändes han bra, fram till stutsen. Han kom för långt ifrån så jag vet inte vad det blev. Och jag kom på mig själv med att sluta driva efter bommarna och lat som han är så saktar han av.


Skänkelvikningen gick bra. I allafall de första gångerna, sedan blev han lite trött på det och fokuserade på allt annat förutom mina hjälper.


I slutet på lektionen hade han kommit på att det här med små hinder är ju kul! Så då travade han inte lungt och fint, nej, galopp ska det vara! Och jag vet att det låter som att jag bara skyller på Mascot i det här inlägget, han bara gör så och så. Men jag vet att det är mitt fel om det inte går som det ska. Han kan, det gäller bara att jag ska göra rätt.


Efter allt så tycker jag att det gick bra idag. Visst han hade ingen bjudning framåt (nu klagar jag på honom igen -.-) men det gör inget. För han är BÄST!

  En vintrig bild på mitt ♥

 

Av lfk-ryttarna - 13 juni 2011 14:48

Bara för att jag har tråkigt nu och inte har något att blogga om  


Du har hoppat 50 cm [x]

Du har hoppat 90cm [ ]

Du har hoppat över 1 m [ ]

Du har minst 1 hoppschabrak [X]

Du älskar att hoppa bana [\] Bara att hoppa är kul.

Tävla i hoppning är något du älskar [\] Älskar och älskar, men kul är det!

Du tycker om att hoppa högt [\] Tja, lite obehagligt när man kommer mot hindret. Men kul när man har hoppat det.

Du drömmer om att bli en riktigt stor stjärna [ ]

Du går på hoppträningar [ ]

Du har tävlat i hoppning mer än 5 gånger [ ] 4 gånger

Du tycker att den bästa ridsporten är hoppning [ ]

Övriga frågor:

Vilken häst gillar du mest att hoppa med?
Mattie, Mascot och andra storhästar
Vilken häst hoppade du senast med?
Mattie
Vad hette hästen du senast tävlade med?
Mattie
Vad hete hästen du senast ramlade av vid hoppning?
Benji
Hur många gånger har du tävlat i hoppning?
4 gånger
Hur mycket gillar du hoppning från skala 1-100?
60
Vilka hästar har du tävlat hoppning med?
Mattie, Tequila, Jerry & Ringo
 
 
Av lfk-ryttarna - 13 juni 2011 09:03

Sedan, efter den akademiska ritten så kom det ett fint dressyrekipage. De tävlar msvb tillsammans.

         

 Efter det var det "ridning" och akademisk ritt igen.

 

Av lfk-ryttarna - 13 juni 2011 08:47

Lite mer om Kallblodsdagen:

Dagen böjade 11.00 och inleddes då med en som visade upp NH med sin kallblodshingst.

   Sedan så var det en tjej som rid sin häst med grimma och även utan.Jag kommer inte ihåg vad detta kallades. Det var ganska coolt att se att hästen var så känslig för hjälperna, och att det lydde minsta vink. Så rida med grimma är något jag ska öva på mycket i sommar.

   Efter det var det köruppvisning. Hästen som hon körde hade hon kört in i februari detta år. Väldigt duktig häst måste jag få säga.

    Sedan så var det akademisk ritt. Har inte så mycket att säga om det.

    

Jag delar upp dagen i olika inlägg så att det inte blir så mycket i ett.

 


  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards