lfk-ryttarna

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av lfk-ryttarna - 21 juni 2011 07:08

Till och börja med så var vi bara tre stycken i gruppen idag, istället för de åtta som vi ska vara. Det var väldigt roligt, då får man hoppa mycket mer! Men nu till själva ridpasset.


När jag värmde upp honom så var han från början väldigt stel och ovillig. Men sedan så släppte det lite. Men han var fortfarande ganska så stel. Vi tränade en del tempoväxlingar, bland annat från skritt till galopp och galopp till trav och trav till halt. Han behöver verkligen bli mer lyhörd för galoppskänkeln, nu springer han bara fortare ch fortare och sedan blir det galopp. Men en av de sista gångerna kunde jag fatta galopp från skritt med endast 2-3 travsteg. Duktig polle!


I hoppningen så var han jätteduktig. Första rundan med de lite lägre hindren så trampade han om en gång. Men allt var jättefint. Lite stel i kurvorna var han dock. Men när vi höjde lite till kanske 60-70cm så var han jättefin!


Och som sagt så hoppar vi inte så högt, men jag tycker att det är alldeles lagom för stunden.

    

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards