lfk-ryttarna

Alla inlägg under januari 2012

Av lfk-ryttarna - 21 januari 2012 11:05

Utvärdering av Windsor lädertvål och läderputs:

Den är helt okej, luktar lite mycket kanske. Dock så blev svampen jag putsade med väldigt svart, vet inte om det berodde på lädret eller putset. Men det försvann när man rengjorde den. Själva lädret blev mjukt och fint och det blev inte kladdigt av putset, ett plus. Jag tycker att den är helt värt pengarna, 50:- får du lägga ut på denhär;)


Balsamet var bra! Det hade en härlig doft av citron eller honung. Minns inte riktigt, men gott luktade det i allafall. Lädret blev jättefint av det. Har inget negativt att säga. Denna kostar också 50:-

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 21 januari 2012 09:19

Tänk att vi hade nästan 40 besökare igår! Det är sjukt många för att vara denna bloggen! Tack till Linn som länkade oss :) Här är inlägget: http://ztreliin.blogg.se/2012/january/puttefnask.html#comment

Hoppas att några av er stannar kvar och följer vår blogg :)

 

//LFK-Ryttarna

Av lfk-ryttarna - 18 januari 2012 17:16

Jag är med och tävlar om schabrak och lindor hos http://www.chevalridsport.se/sv/?affiliate=2844 i samarbete med http://carlssonpataket.se/?p=5260



//Hanna




Av lfk-ryttarna - 17 januari 2012 20:03

 

Denna fina hjälmen! Provade den på Hööks idag och den satt jätteskönt! Den jag har nu funkar men sitter inte jättebra egentligen. Men samtidigt så vill jag inte be om att få en ny hjälm, det känns som om jag har fått så mycket på senaste tiden. Men det har jag egentligen inte. Vad tycker ni om den?

//Hanna

Av lfk-ryttarna - 17 januari 2012 19:50

Jag hade inga egna, så jag behövde det faktiskt ;)

Av lfk-ryttarna - 17 januari 2012 19:42

Red Primula (Ulla) igår. Från början kändes hon ok, lite stel dock. Sedan i traven var det bara hemskt, stel som en pinne och inte blev hon mjukare för att jag ställde, böjde och formade. Tvi! Galoppen...vill jag inte prata om. Sken i hörnen och en bit på nästa sida, när man väl samlat ihop henne igen så blev det bara sken vid nästa hörn. Och böjningen var det inget att prata om, jag fokuserade mest på att få en stabil galopp. Själva hoppningen gick sådär, men i slutet gjorde vi en liten rolig grej, vi skulle hoppa alla hinder diagonalt (hinderna stog på medellinjen, vi hade hoppat på serpentinbågar) och det gick jättebra! Rätt galopp och allting.
Hej negativa person tänker jag nu när jag läser detta inlägget, men jag måste ju få förklara hur dåligt det gick, eller?
 
Sötis ♥
//Hanna
 

Av lfk-ryttarna - 16 januari 2012 15:50

Snart dax för ridning igen, najs! Dock så väljer jag antagligen sist och det är hoppning= dålig kombination. Men det går nog bra ändå, det spelar inte så stor roll vilken pålle man får eftersom att vi inte ska hoppa så högt. Men det ska bli kul i vilket fall ;)

 


//Hanna

Av lfk-ryttarna - 15 januari 2012 20:00

  

Idag tänkte jag ge en hot till bloggaren Linn som bloggar på http://ztreliin.blogg.se, hon är en helt fantastisk person som är otroligt inspererande. Hon har två jättefina hästar som hon själv har utbildat. Hon köper allt själv till hästarna och betalar allt som kommer till, hur många gör det egentligen? Plus att hon jämt har supersnygga outfitar till hästarna. Go girl! :)

 

Bild från http://ztreliin.blogg.se


//Hanna


  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards