lfk-ryttarna

Alla inlägg under maj 2011

Av lfk-ryttarna - 8 maj 2011 16:03

Igår var vi på kosläpp! Det är jättekul att se alla glada kor få komma ut för första gången efter vintern. Här kommer det bilder på lyckliga kossor :)


Första kon

                 Hoppas att det inte gjorde något att det var kor ni fick se ;)


                                 

?

Av lfk-ryttarna - 6 maj 2011 20:42

Vad vill ni att jag/vi ska blogga om? Jag kommer aldrig på någon och nästan varje inlägg är framtvingat av mig. Så vad vill ni läsa om?


                           

Av lfk-ryttarna - 5 maj 2011 20:19

Vad tycker ni om dessa ridstövlar? Själv tycker jag att de är helt ok att rida i men är dock inte så snygga. Vad tycker ni, skulle ni köpa dem?


 

                                   

Av lfk-ryttarna - 4 maj 2011 21:12

Har varit på travkurs idag igen. Det var riktigt kul! Vi fick sela nästan själva (vi är nybörjare på detta) idag, med quick hitch dock. Men nu börjar vi kunna sela själva med remselning, men klart att vi kan med quick hitch också.


Vi körde två varv på slingan, konditionstempo. Det gick jättebra, men Wille var lite på hugget, han smygökade ganska ofta. Och både Facen och Wille ha varit lite skadade så de sätts igång nu, och det kan man ju räkna ut att hästarna kommer vara lite på när de har vilat ett tag.


Trav är jättekul, alla borde testa!


                                 

Av lfk-ryttarna - 3 maj 2011 20:09

                                    

Ett fet hiss till detta pannband från Ponnyprakt. Helt otroligt snyggt, jag älskar det verkligen. Men att det är billigt är ju fel ord att säga, det kostar 1640 kr.

                                           



                               

Av lfk-ryttarna - 2 maj 2011 21:34

Jag fick Lord Byron "Lorden" idag på hoppningen. Han var jättefin att rida, men lite, tja vad ska man säga oförutsägbar ibland. Han backade in i Starfighter när vi stod i ledet, och när jag skrittade fram lite med hoonom då så taktade han runt :S Men för övrigt så var han jäteduktig. Men det är dock inte en ponny som jag vill fortsätta rida så mycket.


                                    

Av lfk-ryttarna - 2 maj 2011 07:18

Godmorgon alla läsare! Nu har en ny vecka börjat och jag ska fixa några tidsinställda inlägg. Hoppas att ni gillar dem :)


                                 

Av lfk-ryttarna - 1 maj 2011 21:26

Jag vill verkligen vara med i KM-hoppningen. Ska kolla imorrn om jag kan anmäla mig. Men som tur är så har vi hoppning imorgon, för det var verkligen jättelänge sedan som jag hoppade så jag längtar så :) Hoppas bara att jag får en bra häst. Och som ett extra plus så ska Lara rida igen i vår grupp, det ska bli skoj :D


                                 

                                 

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards