lfk-ryttarna

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av lfk-ryttarna - 15 juli 2011 17:25

Denna allmänt trista förmiddag har jag gett mig in på att sy ett schabrak.

Enkelt, nej. Kul, ja! På bilden ser det extremt kantigt ut, så kantigt är det inte i verkligheten. Och ännu har jag inte fixat till remmarna som håller det på plats.

 

Beskrivning om hur jag gjorde:


Först så tog jag och ritade av mitt bruna schabrak. Det är i str full och det här schabraket är i str ponny. Då använde jag ingen sömsmån! Jag målade av det på dubbelt tyg så att jag direkt fick två vita delar. Samma med insidan (de svarta delarna).


Efter det så sydde jag ihop de vita delarna till en del och de svarta delarna till en del. (Det hade man lätt kunnat undvika om man gjorde "ryggen" på schabraket mot en redan vikt kant).


När det var klart så sydde jag ihop framsidan och långsidorna på schabraket och lämnade baksidan osydd.


När det var klart fyllde jag med vadd. Och man behöver inte jättemycket vadd. Men det ska ju inte vara jättelite heller. Jag använde inte mycket vadd, men det blev ändå rätt bulsigt.


När vadderiet var klart så sydde jag ihop baksidan. Tja, det är väl så långt jag har hunnit. Plus det bara att jag har sytt en söm så att det blev som en kant på schabraket.


Om det är någon oklarhet i hur jag gjorde, fråga gärna!

 

Av lfk-ryttarna - 15 juli 2011 17:09

Kollade igenom Hööks kollektion igen och upptäckte något som jag inte sett igår. En supergullig mössa! Inte för att den någonsin kommer att sitta på mitt huvud, men ändå. Så söt   

 

 

Av lfk-ryttarna - 15 juli 2011 16:32

Hej, nu har jag inte bloggat på jäättelänge, men det är så att jag har varit på Kreta! Vi tog en sån där sistaminuten-resa, därför vart det väldigt hastigt. Men nu är jag iallafall hemma igen! Jag har köpt ganska mycket kläder eftersom det är väldigt billigt där, jag har bland annat köpt ett par låga converse, dom ser äkta ut men jag vet inte om dom är det, höhö    , En wezc tröja, en messi tröja och wezc kortbyxor!

Nu ska jag gå och baka muffins  

 

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards