lfk-ryttarna

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av lfk-ryttarna - 16 juli 2011 22:16

Som rubriken säger, nu har vi tagit hästarna till Björkö. Det verkar som om de verkligen trivs där! Jag vet inte hur jag ska berätta allt, men här kommer det lite om ridpasset.

Tja, det var väl inget riktigt ridpass egentligen. Vi bara red hästarna i alla gångarter. Mattie var riktigt pigg trots att han har blivit riden i 4 veckor. Så det var nästan katastrof. Men jag förstår honom, det kan inte vara lätt att komma till ett nytt ställe. Men åter till ämnet. Skritten kändes fin, han klev på bra. Har inget mer att säga om det. Traven var, tja, hemsk. Ingen lugn trav här inte, galopp ska det va. Men trots den hemska traven var jag tvungen att galoppera lite. Han var lite stel, men överlag var det okej.

Efter ridpasset så skrittade vi av dem i skogen, det var supermysigt! Det enda problemet var när vi skulle hem, då ville han inte gå ner för backen. Det var väl för att han då skulle behöva passera grisarna, men när jag satt av och ledde honom ner gick det bra. Efter det så ryktade vi av dem, gav dem mat och släppte ut dem i hagen.

   

Älskade ponnysar ♥

 

Av lfk-ryttarna - 16 juli 2011 13:06

Hej! Idag är den speciella dagen inne, damdamdaam... Hehe nejmen idag ska vi äntligen hämta Mattie och Leo! Bloggar mer ikväll om hur det gick, antar jag, ;)


 

  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards