lfk-ryttarna

Alla inlägg under juli 2011

Av lfk-ryttarna - 21 juli 2011 18:41

Mattie hade verkligen lugnat ner sig idag, han var verkligen inte lika stark och han var mer sammarbetsvillig. Så då utnyttjade tillfället att rida lite dressyr. Skänkelvikningarna i skritt gick bra, men jag skulle ha önskat lite mer bakbensarbete. I traven gick det inte alls, där pinnar han mest på för att slippa jobba. Och tyvärr lyckas han ju :(

Över till framdelsvändningarna. De gick OK, dock saknade han frambensaktivitet där. Jaja, bara att kämpa vidare.

Galoppen gick jättebra! Det var lätt att samla ihop honom, och att få honom att öka på steget. Ibland blev det lite hackigt, men för det mesta var han toppen. 


Jag glömde tyvärr kameran idag men ni får se en bild som Lara fotade på oss igår.  

Dock så stal ju Mattie hela bilden, men han var så söt så jag var tvungen att lägga upp den ♥

 

Av lfk-ryttarna - 20 juli 2011 21:37

Idag så red vi först lite dressyr och markarbete i paddocken. Det gick ganska bra. Och jag upptäckte varför man ska vara dressyrryttare, det var ju hur härligt som helst att rida med hellånga stigläder! Man kommer ju verkligen åt med skänklarna också, jättehärligt!

På eftermiddagen red vi ut på dikarhem slingan igen. Den är faktiskt väldigt trevlig att rida på. Jag har inte så mycket mer att berätta om idag så ni får nöja er med detta ;)

 

Av lfk-ryttarna - 20 juli 2011 19:06

Rubriken härma jag från Hanna, hehe. Men iallafall, Idag så blev det en jättelång framridning i skritt för att dom behövde paddocken till ponnyridning och vi trodde att det skulle gå fort, men det tog 45 minuter! Så vi skrittade i 45 minuter sen så "red" vi en kvart, det gick jättedåligt för mig och leo, vi var både sura och trötta på varandra. Men för Hanna gick det bra, tror jag. Sen efter lunch så red vi ut. Det gick super för oss båda. Efter det så skulle vi fota hästarna lite men det gick verkligen dåligt; Leo ville bara äta gräs(Mattie med) När jag skulle fota Hanna och Mattie så stog Leo och buffade mig i ryggen.. Misslyckat! Men det kommer fler dagar! Visste ni förresten att Leo och Mattie ÄLSKAR äppeljuice? haha.

Nog om mig, nu ska jag nämligen gå och läsa FRIDA!

 

Av lfk-ryttarna - 19 juli 2011 21:08

På eftermiddagen blev det en liten barbackatur, först till ängen, men där ville jag inte trava och galoppera barbacka. Det kändes som om jag skulle flyga av då, så det gjorde jag i hagen istället. Där skulle han i allafall inte kunna sticka om jag ramlade av ;)

           

 

Av lfk-ryttarna - 19 juli 2011 20:43

Idag så longerade vi hästarna lite, kanske i 5-10 min. Det gick bra att longera dem, dock så var Mattie svår att få ut på en volt om inte Lara hjälpte till. Men när han väl var ute på volten jobbade han på bra. Först longerade vi i paddocken, men sedan var det en tjej som skulle rida så vi longerade i hagen isället ;)

   

 

Av lfk-ryttarna - 19 juli 2011 07:20

På eftermiddagen igår så red vi lite på fältet och min pappa fotade. Det var första gången någonsin han fotade med min kamera och det var inga speciella inställningar inställda, och ändå fick han till bra bilder!

           

 

Av lfk-ryttarna - 19 juli 2011 07:04

Flughuvan passade jättebra på Mattie, och han blev jättegullig i den. Hoppas att han inte får för sig att försöka dra av den på något vis.

   

 

Av lfk-ryttarna - 18 juli 2011 16:14

Idag så hoppade vi lite småskutt. Inga höjder alltså. Men det var kul ändå och Mattie var så duktig. Idag kändes ridningen bättre, han drog inte lika mycket i traven och galoppen. Inte skyggade han så mycket heller för getterna och hönsen. Nej, allting gick, bra! Såhär var övningen:

 

Bilden blev inte så bra, men ni förstår nog ;)

 


  Hej!

Det är jag som är Hanna. Jag är född 97 och har ridit sedan jag var 8 år gammal. Jag har två hästar som jag tar hand om tre dagar i veckan. Mascot och Maja. Jag hyrde även häst förra sommaren, då var det Mattie, en D-ponny. Denna sommar ska jag hyra en stor häst vid namn Dior ^^

 

        

Hej jag heter Lara och jag är en glad, snäll och pratglad tjej. Jag har ridit sen jag var 6-7 år och min älsklingshäst heter Leopold. Han är den bästa som finns! Jag hyrde honom sommaren 2011 och det var världens bästa sommar hittils! Tjarrå!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards